5 Ocak 2020 Pazar

Hızlandırılmış Özetle 2019

2019 yılında hiç yazmamışım buraya, inanmakta zorlanıyorum. Geriye bakıp düşününce hem normal geliyor hem de imkansız, kafam karışık. Hayat bizi uzun süredir savurup duruyor, çırpınıp çıkmaya çalıştığımız bir çamur içindeyiz. Birkaç yıl öncekinden daha iyi durum belki ama yorulduk bunu da inkar etmek zor. Yine de şükür diyorum, umudu kaybetmemek adına. O zaman 2019 yılını hızlıca özetleyelim, hem yazmam için başımın etini yiyip duran yetmeyip beni gaza getirmek için kendisi benden önce yazan güzel sevgilim hatrına (okumak isteyenler için yazısı şurada) hem de hala burada olup olmadığımı soran 3-5 mesaj hatrına.




- Birçok konuda olduğu gibi iş anlamında da iyi anamadığım bir yıldı maalesef. Olumlu hisler beslemekte zorlandığım bu yerin tek artısı sevgiliyle birlikte çalışıyor olmak.





121 kitap okumuşum! Açıkçası beni şaşırttı bu, yılın ilk günlerinde okuma hedefimi 52 olarak belirlemiştim. Elimde okunmayı bekleyen kitapların az olması temel sebebimdi. Ancak hem doğum günümde gelen hediye kitaplar hem de okuma zevki benimkine yakın sevdiceğin kitaplığından aldığım destekle okuma anlamında keyifli bir yıl oldu diyebilirim. 2019 yılında okuyup beğendiğim birkaç kitabı da yazmak isterim. Sekiz Dağ - Paolo Cognetti, Sessiz Sahil - Richard Yates, Zor Sevdalar - Italo Calvino, Karanlık Kız - Elena Ferrante, Sen İstanbul'dan Daha Güzelsin/Fü - Murat Mahmutyazıcıoğlu, Tatar Çölü - Dino Buzzati, Bağlar - Domenico Starnone, Harry Q. Davası'nın Ardındaki Gerçek - Joël Dicker, Ordular - Evelio Rosero, Tante Rosa - Sevgi Soysal, Beşinci Çocuk - Doris Lessing, Bülbülü Öldürmek - Harper Lee ve Kumların Kadını - Kōbō Abe

- Büyük bir kısmı Başka Sinema ve festivaller sayesinde olmak üzere sinemada 20 film izlemişiz. En sevdiklerim Kefernahum, Pain&Glory ve Parazit oldu.

- Toplam 6 tiyatro, bale ve opera. Çok yetersiz ancak şartlar buna izin verdi. En sevdiklerim Vahşi Batı ve On İki Öfkeli Adam oldu. İkisi de İstanbul Şehir Tiyatroları’nın bu sezon da devam eden oyunları.

- 7 sergi ve müze ziyareti.

- 5 konser, bunlardan biri ve en efsanevi olanı The Alan Parsons Project kesinlikle izlediğim en iyi konserlerden biriydi.

- Analog fotoğrafçılıkla da vedalaştık diyebilirim, elimizdeki film ve analog makineleri de sattık, umarım yeni sahipleri bizim gibi güzel anılar biriktirme fırsatı bulur. 

- İçilen yüzlerce kahve, biten dostluklar, şaşırılan olaylar, karşılaşılan kötü insanlar, iyi insanlar, kısacası her şeyiyle iz bıraktı. 

- 5 yıldır hayatıma anlam katan, blogdan bloga sevdanın diğer öznesi ile de kendimiz için yeni kararlar aldık, şimdilik bir mucize gerekse de umudumuz var, hayalini kurduğumuz şeylere kavuşmayı diliyoruz yeni yılda. 

- Geçtiğimiz günlerde sosyal medyada Oğlak burcunun 2020 yılında çok şanslı olacağını okumuştum, yılın ilk günlerinde kendiliğinden bozulan telefonum buna inanmamı zorlaştırsa da güzel bir yıl diliyorum. Hepimiz için! 


4 yorum:

  1. Ben de bir Oğlak olarak aynı beklentilerin içerisindeyim. Güzel bir sene olacak bizim için umarım.
    Kitapları not alıyorum hemen merak ettim. :) İyi seneler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloga uzun zamandır girmediğim için yeni gördüm yorumunu Sevgi. Biz umdukça 2020 bize nanik yapıyor gibi ama yine de umutsuzluğa kapılmamayı diliyorum hepimiz için :)

      Sil
  2. umut varsa gerisi gelir diyorum.

    YanıtlaSil