28 Kasım 2012 Çarşamba

Monet'nin Bahçesi

Bulutlu ve rüzgarlı bir sonbahar gününde düştük yollara. Amacımız hem Monet sergisini görmek hem de güzel bir İstanbul günü yaşamaktı. Her zamanki güzergahımı kullandım bu kez arkadaşımı da Beykoz'a kadar sürükleyerek :) Deniz havası alıp güne başlamak iyi geldi tabi ikimize de.

Sergi şansımıza çok kalabalık değildi o gün. Biletlerimizi alıp başladık gezmeye. Çoğunluğu olgunluk dönemine ait eserlerden oluşan bir sergiydi. Ancak özellikle bir resim vardı ki sergi benim açımdan o resmi görmemi sağladığı için bile muhteşemdi!


Pourville Kumsalı. Resme bakarken dalgaların sesini duyduğumu söylesem deli olduğumu düşünür müsünüz acaba? Hı hı ben de öyle düşündüm. Ama inanın duydum!

Sergiyi gezmemiz gayet uzun sürdü çünkü tüm anlatılanları tek tek dinledik. Ardından müze mağazasına uğradık, birer nergis temalı gözlük kabı, bir sürü kartpostal ve kitap ayracı aldık. Ancak müsadenizle 4 tl olan kartpostal fiyatına "yuh" demek istiyorum.

4 yorum:

  1. İzninle ben de 10 TL'lik magnetler için yuh demek istiyorum! :)

    Bu arada bu tablosundaki ışığa bayılmıştım ben de.. Dalgaların sesini duyduğun için deli olduğunu falan asla düşünmeyiz.. Salonun her yerinde bahçenin kokusunu duyarak gezmedik mi ne de olsa? :)

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Şükürler olsun beni anlayan biri çıktı! :) Magnetlerin fiyatlarını görmemişim demek. Ssm'nin mağazasında gereksiz bir "pahalılık" var maalesef.

    YanıtlaSil
  3. Ben de sizden bir hafta önce oradaydım. Akgün Akova'nın konferans salonundaki sunumundan sonra, yazar ile beraber gezdik sergiyi. Çok değişik öyküleri biriktirmiş Sayın Akova; dinlemek çok keyifliydi. Aynı yerin günün farklı saatlerde tablolarını yapmış olmasına bittim ben. Nilüferler muazzamdı, görme yeteneğini kaybetmeye başladığı gözlemlenen gül bahçesi tabloları çok enteresandı. Kesinlikle ziyaret edilmesi gereken bir sergi. Hediyeliklerin uçuk fiyatlarla halka sunulması hoş değildi, katılıyorum size.

    YanıtlaSil
  4. Sergide dolaşırken arkamızdaki insanlardan bir yorum duymuştum "niye aynı şeyleri tekrar tekrar çizmiş" diye soruyordu biri yanındakine :) Yorumunuzu okuyunca aklıma geldi. Gül bahçesi tablolarında renkler inanılmazdı. Ancak sergide her şeyden öteydi Pourville Kumsalı benim için. Ssm'de gittiğim tüm sergilerde fiyatlar bu yöndeydi maalesef.

    YanıtlaSil