2 Şubat 2014 Pazar

Biraz Tiyatro

Geçtiğimiz ay izlediğim oyunlar ile ilgili yorumu yeni yazıyor olmam bloguma ve yazma amacıma saygısızlık olsa da daha fazla gecikmeden ve en önemlisi unutmadan yazayım diyor ve başlıyorum. Hem yeni yazılara sıra gelsin değil mi? Başka Sinema filmleri ve Günün Notları bekliyor köşede daha. :)



Bütün Çılgınlar Sever Beni

Arp sanatçısı Maria’nın kocası Yosif aldatıldığından şüphelenmektedir. Karısı ona göre mükemmeldir ve böyle birinin kendisi gibi birini seçmiş olması ona inandırıcı gelmemektedir. Bu şüphesinden emin olmak için yakın arkadaşı Angel’dan yardım ister. Angel, ikilinin tanışmasını sağlayan kişidir, aynı zamanda Maria’ya gizli bir hayranlık duymaktadır. Önce bu teklifi kabul etmese de Yosif tarafından planın içine itilir ve olaylar başlar.



Vakti Geldi

Sezon programı ilk açıklandığında büyük bir hayal kırıklığı yaşamıştım. Ancak sezonun ortalarında gelen yeni oyunlar yeniden umutlandırdı. Vakti Geldi de o oyunlardan biri.

Bürokrat, iş adamı ve profesör olan ancak geçmişlerinden kaçan, bu nedenle de görüşmeyen üç eski arkadaşa isimsiz mektuplar ulaşır ve aynı gece, aynı saatte bir tren garında olmaları istenir. Mektubu yazan kişi hiç tanımadıkları bir kadındır. Ve üçünün arasında sır olan, geçmişten kalan bir günün hesabını sormak için gelmiştir. Konuyu daha fazla anlatmayayım ipucu verme riski var. Ben oyunu çok sevdim, oyuncular, konu, dekor yani her şey gayet başarılı idi. Hele bir sahne vardı ki elimde olsa o anı fotoğraflamak isterdim.


O.B.E.B.

Geçen sezon izlemek için çırpındığım ancak bir türlü uygun günü yakalayamadığım bu güzel oyunu izledim. Yiğit Sertdemir, daha önce de yazdığım gibi Şehir Tiyatroları günlerinden takip ettiğim ve hem oyunculuğunu hem de yazdıklarını çok çok sevdiğim isimlerden biri. Her oyununa konusunu bile okumaya gerek duymadan gidebilirim.

Oyuna gelince, 1970’li yıllarda geçiyor. İsimlerini bilmediğimiz dört kadın hastanın, psikodrama ile merkezce belirlenmiş bir psikolog ve yardımcısı tarafından kafalarının karıştırılması ve hedeflerinin değiştirilmesini anlatıyor. Konu, oyuncular ve oyun şahane. Mutlaka zaman ayırınız efendim.


Bir İnfazın Portresi

Semaver Kumpanya oyunları izlemek istediklerimdendi. Ancak mesafeler nedeniyle fırsat bulmak kolay olmamıştı. Ekibi çok seven bir arkadaşıma yeni yıl hediyesi olarak oyunun biletini alınca kendime de almayı ihmal etmedim. Böyle güzel bir ekip ve mekanla tanışmak memnun edici.

Oyun, İnebahtı zaferini anlatan bir resim yaptırmak isteyen Venedik Cumhuriyeti yetkililerinin dönemin en ünlü kadın ressamı olan Galactia'yı ikna etmesi ve ardından yapılan resimle iki tarafın birbirine düşmesini anlatıyor. Yetkililer, zaferin coşkusunu anlatan bir resim beklerken Galactia savaşın vahşetini yansıtıyor. Öyle güçlü bir yansıma ki resmi gören askerler kendilerini savaş alanında zannediyor! Bu durumdan rahatsız olan yönetim ise sanatçının bakış açısını değiştiremediği noktada cezalandırmayı uygun görüyor!

Genel bir yorum gerekirse dört oyunu da çok sevdim. Bu nedenle hepsi tavsiyemdir.

Keyifli seyirler.



4 yorum:

  1. Blogunuzu keyifle okuyorum, keşke daha sık yazsanız. Bir de bu devirde arkadaşına yılbaşı hediyesi alarak tiyatro bileti alan birisinin varlığı mutluluk verdi, arkadaşı bilmem ama ben çok mutlu oldum :) . Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke daha sık yazabilsem, inanın ben de çok isterim :)
      Arkadaşım da benim gibi tiyatroyu çok sever, onu mutlu edeceğine emindim. Çok teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  2. merhabaaaaa
    kendimi hatırlatayım mı? foursquare'de vb mecralarda arada yorum gönderiyorum ama? :))
    neyse ben tiyatrodan izlediğim amatörce ve zekasızca yazılmış/oynanmış oyunlar nedeniyle soğumuş durumdayım. ancak dün moda sahne'de hamlet'i izleyince beğendim. sonra dedim ki yine de umut vardır. sonuçta sorum şu: hep biletleri internetten mi alıyorsunuz? çünkü bilet almak benim için sorun oluyor. sonra tavsiye edeceğiniz tiyatrolar devlet / şehir veya özel nedir? (opera için umutla külkedisini bekleyeceğim bu arad)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana tavsiyede bulunmak hiç kolay değil İdil! :)) Biletleri çoğunlukla internetten alıyorum, her sabah mutlaka 10:00 gibi o gün çıkanlara bakarım. Ben biraz düşüneyim ve sana birkaç oyun tavsiye edeyim. Külkedisi için de siteye baktım dediğim gibi Mayıs programında var ;)

      Sil