27 Ocak 2014 Pazartesi

Anish Kapoor İstanbul'da

İlk olarak Aralık ayında gitmeye karar vermiş ancak bazı aksilikler nedeniyle gidememiştim. Serginin süresi uzatılınca şansı kaçırmamak gerek diyerek bir Pazar günü çıktım yola. Daha gitmeden, sergiyi görmek için bu kadar çaba harcamadan biliyordum benim sevdiğim tarzda bir sergi olmadığını, çünkü bildiğim eserleri bana hitap etmiyor. Ancak bu durum sergiyi görme isteğimin önüne geçemez. Sergiden çıktığımda da düşüncem değişmedi.

Eserlerinin -bence- ortak noktası, izleyicisi üzerinde bıraktığı duygu yani onlara dokunma isteğiydi. Özellikle sergi fotoğraflarında da görülen eserleri insanda bilinmeyen kısma ulaşma isteği yaratıyor. Sanki orada Alice'in harikalar diyarı saklıymış gibi! Sergiden birkaç gün sonra arkadaşımın okuduğu bir habere göre sanatçının amacı da buymuş, belli ki amaca ulaşmış.

10 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsın :) Bence de kesinlikle o merak ve istek duygusunu uyandırıyor. Fakat ben bunu sadece onun sanatından pek anlamayan ben tarafından düşünüldüğünü zannediyordum :) Kendi de aynı fikirdeyse demek ki, toplum için sanat yapıyor Kapoor Beyefendi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumu okuyan arkadaşımdan link isteyelim bakalım neler demiş :) Ama hissettiklerin konusunda kesinlikle yalnız değilsin!

      Sil
  2. Serginin süresinin uzatıldığını duyunca bende çok sevinmiştim ama malesef ki buna rağmen göremeyeceğim bir sergi olarak kalacak :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şartları zorlamaya değer sanki! Hala şansın var.

      Sil
  3. Sevgili Banu, Ben de bir teşekkür mesajın var. Ayrıca ;blog adreslerine "tr" eklentisi nedeniyle kaybolan izleyici listenizi geri getirmek için Sis'in blogundan yararlanabilirsiniz, ben yaptım oldu. Link aşağıda:
    http://kitap-evi.blogspot.com.tr/2014/01/blogger-destek-6-izleyiciler-widgetini.html?showComment=1390338454281#c1271787047995040233

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zeynep, kartın ulaşmasına öyle çok sevindim ki anlatamam! Birçoğunda kayıp şüphem var maalesef.

      Sil
  4. Merhaba;
    Ne iyi etmişsiniz giderek.Ben kaçırdım sanırım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün fırsat bulabilmeniz umuduyla öyleyse :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Hala şansın var, sabah güzel bir kahvaltıdan sonra yola çıkmak yeter. :)

      Sil