3 Şubat 2013 Pazar

Sherlock Holmes



Sir Arthur Conan Doyle'un eseri ünlü dedektif Sherlock Holmes'ü bilmeyen yoktur sanırım. Hatta çoğumuzun mutlaka bir macerasını okumuşluğu ya da filmini, dizisini izlemişliği vardır. Tiyatro Ak'la Kara ünlü dedektifi sahneye taşımış. Bunu duyup izlememek olmazdı.

Oyun, Kerem Kobanbay tarafından uyarlanmış. İlk perdede ukala dedektifimizin belki de saygı duyduğu tek kadın olan Irene Adler sahneye çıkıyor. "Bohemya'da Skandal" isimli bu hikayede Irene Adler, Bohemya Kralı'na bir fotoğraf nedeniyle şantaj yapmaktadır. Sherlock Holmes'ün görevi fotoğrafı bulmaktır. İlk bölümde Sherlock ve Irene'nin zekası savaşır. ''Danseden Adamlar'' isimli ikinci bölümde ise bu kez Sherlock Holmes'ten yardım isteyen Irene Adler'in eşi Godfrey Norton'dır. Eve gelen ve sadece dans eden çöp adamlardan oluşan esrarengiz mektuplarla ilgili yardım ister.

Tiyatro Ak'la Kara, kurs arkadaşımla evimiz gibi oldu. Şu ana kadar izlediğimiz tüm oyunlarını da sevdik. Tabi sahnelenen oyunların ilgi duyduğumuz konulara, yazarlara ya da karaketerlere yakınlığı da önemli bir unsur.

Sherlock Holmes'e, zekasına, ukala tavırlarına ve maceralarına doyamayanlardansanız bu oyunu izlemenizi tavsiye ederim.

Keyifli seyirler.


3 yorum:

  1. Ben de kurs arkadaşın kadar şanslı olup senle tiyatroya gitmek istiyorum Banuu :)

    YanıtlaSil
  2. Sherlock dizisinin sağlam bir takipçisiyim. Holmes'ü tiyatroda takip etmek de ilginç bir deneyim olsa gerek. Fırsat yaratmak lazım :)

    YanıtlaSil
  3. Seda, Şubat için her haftasonu çalışıyorum/dolu ama Mart için seç bir tarih gidelim :)

    Anıl, ben de! Tiyatroda da çok keyifliydi, tavsiye ederim.

    YanıtlaSil