25 Temmuz 2013 Perşembe

Doğu'nun Limanları - Amin Maalouf

Yazarın, daha önce tarih kitabında görüp hafızasına kaydettiği bir direniş kahramanını tesadüfen metroda görmesiyle başlar kitap.

Kahramanımız İsyan Kitabdar, köklü ancak garip bir ailede büyümüş, babasının onun bir devrimci olmasına dair planlarını fark ederek bu planlardan kaçmak için Fransa’da tıp eğitimi almaya karar vermiştir. Ancak hayat ona hiç hesaba katmadığı sürprizler hazırlar.

Yazar, aklından çıkmayan bu kahramanın peşinden gidip onunla tanışma fırsatı yakalar. Sadece tanışmakla da kalmaz, İsyan ona hayatını anlatır. Çocukluğu, savaş ve direniş yılları, tek aşkı Clara ve sürprizini bozmak istemediğim için yazamadığım daha nice olayları, 4 gün boyunca anlatır.

Bloglarda gördüğüm yorumların sebebini çok daha iyi anladım, gerçekten sürükleyici, iç burkan, nadiren de olsa umut aşılayan bir kitap.


Bu şehirde doğmuştu, ama gelecek, geçmişin duvarlarının ardında değildir.

Aşk ilk günkü gibi kalabilir, heyecan da öyle. Aylar da geçse, yıllar da geçse. Hayat, insana bıkkınlık verecek kadar uzun değildir.

Gelmemenin bir vakti yoktur. İnsan coşkuyla beklerken ne kadar zaman geçerse, o büyük günün yaklaştığına o kadar inanır.

10 yorum:

  1. Sizinde benimle aynı düşüncelerde olmanız çok güzel demekki bu kadar sevmem normalmiş ben yazarı ilk kez okudum ve çok beğendim kitap çok sürükleyici idi

    YanıtlaSil
  2. Benim de okuduğum ikinci kitabıydı. Diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  3. amin maalouf önyargsını kırıp da elime alamıyorum.. alamıyorum :(

    YanıtlaSil
  4. Önyargı nedenini bilemediğim için kesin bir yorum yapamıyorum ama yine de şans verilebilir derim. :)

    YanıtlaSil
  5. bende çok severek okumuştum :)

    YanıtlaSil
  6. Darısı yazarın diğer kitaplarına öyleyse :)

    YanıtlaSil
  7. Senin yazdıklarına dayanarak okunacaklar listesinde öne aldım.Ve gerçekten çok beğendim.Maalouf'la yeniden barıştırdı beni.

    YanıtlaSil
  8. Çok sevindim ama bir yandan da merak içindeyim acaba küstüren neydi diye...

    YanıtlaSil
  9. Neden bilmiyorum ama Tanios Kayası'nı okuyamamıştım bir türlü .

    YanıtlaSil
  10. Aaa merak ettim, kitapçıda karıştırayım biraz :)

    YanıtlaSil