25 Kasım 2013 Pazartesi

Damızlık Kızın Öyküsü - Margaret Atwood


Çekirdek ailenizle mutlu mesut yaşadığınız, özgür olduğunuzu düşündüğünüz sabahlardan birine uyanıyorsunuz. Her sabah olduğu gibi işe gitmek için evden çıkıyor ve yine her sabah uğradığınız dükkana uğrayıp sigara alıyorsunuz. Ancak ödeme sırasında kredi kartınızın geçersiz olduğu söyleniyor. Çok anlam veremeseniz de yolunuza devam ediyor ve işyerinize ulaşıyorsunuz. Ancak burada da kötü haber sizi bekliyor, işten atıldınız. Tüm bunların sebebi ise sadece kadın olmanız!

Kadınlara dört seçenek sunulur; Koloniler’e gönderilmek, fahişelik, hizmetçilik ya da Komutanlar için Damızlık Kız olmak ve onlara sağlıklı bebekler doğurmak! Özgür bir kadın olabilmeniz ise sadece Komutan eşi olmanız durumunda mümkündür.

Hikayenin anlatıcısı bir Komutan’a tahsis edilmiş olan Damızlık Kızlar’dan biri. Yaşadığı odada intihar etmesine yardımcı olabilecek tüm eşyalar ortadan kaldırılmış, Komutan’ın çağırdığı gecelerde, karısının gözetimi altında, bebek sahibi olabilmek için görevini yerine getirmekte!

Damızlık Kızın Öyküsü, yazara ait okuduğum ilk kitap. Ancak diğer kitaplarını da merak ettiren iyi bir referans. Kitapların yeni basımı olmadığı için ancak sahaflarda bulabilirsiniz.

Keyifli okumalar.

4 yorum:

  1. Bu kitabı edinmek için biraz çabaladım. Bir kitap takası sayesinde elime geçti benim de. Okunmayı bekliyor, çok merak ediyorum fakat bir türlü elim gitmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de birkaç ay boyunca okumamıştım, beklettim. Ancak sonradan kendime de kızdım. Yazarın tarzını gerçekten sevdim.

      Sil
  2. Yazarın,Nam'ı Diğer Grace kitabı müthiştir,İrlanda göçmeni bir ailenin kızı olan Grace'nin hayatını çok iyi kurguluyarak anlatır,okurken hiç bir sayfasında sıkılmazsınız,ha keza Kör Suikast'çı kitabıda yazarın ustalığını gözler önüne serer,Kanada'nın Ottava şehrinin kuruluş öyküsünü,şehirle birlikte anılan iki ailenin geçmişini okuruz yine büyük bir merakla.Antilop ve Flurya diğer iki kitap kadar olmasa da bir hayli ilği çekici,medeniyetin göbeginden gelen müşterilerine sunmak için ufacık çocukların ailelerinden satın alınıp rezil bir hayatın içine sokulmaları anlatılır.Bir çok kitabı okuduktan kısa bir süre sonra hemen unutuveririz,Margaret Atwood'un kitapları kolay unutulmuyor,kitaptan kalan izler uzun süre zihnimizi meşgul ediyor..Fahriye59

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, şu ana kadar iki kitabını okudum ancak etkileri geçmedi. Diğer kitaplarını da arıyorum fakat bulmak pek kolay değil :)

      Sil