7 Ekim 2012 Pazar

Kitap Hırsızı - Markus Zusak

Gümüş gözlü baba, Liesel, trenler, Max, annenin küfürleri, Rudy, kitaplar, belediye başkanının evi, hırsızlık, şekerlemeler, Max'ın hediyesi, saklanmak, korkmak, Islıkçı, yumruklar, çapraz bulmaca, kardan adam, kelimeler, akordiyon, Rüya Taşıyan, Karanlıkta Bir Şarkı, Himmel sokağı...

Mükemmel bir kitap okumuş olmak istiyorsanız bu kitabı okuyunuz !


"Her yerde kitaplar! Bütün duvarlar oldukça kalabalık ancak mükemmel sıralanmış raflarla giydirilmişti. Duvarın boyasını görmek neredeyse mümkün değildi. Siyah, kırmızı, gri, her renkten kitabın sırtında değişik tarzda ve boyda yazılar vardı. Liesel Meminger'in hayatında gördüğü en güzel şeylerden biriydi.
Hayretle gülümsedi. Böyle bir oda nasıl olabilirdi!

Koluyla yüzündeki gülümsemeyi silmeye çalıştıysa da bunun anlamsız bir çaba olduğunu anladı. Bedeninde gezen bakışları onun yüzünde durdu. Mümkün olabileceğini düşündüğünden daha uzun bir sessizlik oldu. Sessizlik kopmak için yakaran bir lastik gibi uzadı. Kız kopardı.

İzin verir misiniz ?

Sözcükler dönüm dönüm uzanan ahşap zeminde durdular. Kitaplar kilometrelerce ötedeydi. Kadın kafasını salladı. Evet, alabilirsin.

Gitgide oda küçüldü, ta ki, kitap hırsızı birkaç adımla uzanıp raflara dokunana dek. Tırnaklarının kitapların sırtına değip geçerken çıkarttığı tıkırtı sesini dinleyerek elinin tersini ilk rafta gezdirdi. Çıkan ses bir çalgı sesi gibiydi ya da koşan ayakların notaları gibi. Peşpeşe raflar boyunca ellerini yarıştırdı. Ve kahkahalar attı.

Kaç kitaba dokunmuştu? Kaç kitabı hissetmişti?
Raflara doğru ilerleyip bu kez daha yavaşça ve elinin içiyle tekrar kitaplara dokundu; avuçlarının içinde her kitabın sırtının oluşturduğu engebeyi hissediyordu. Işıklı bir avizeden yayılan parlak hüzmeler gibi büyülü bir histi, kusursuz bir güzellik karşısında duyulan his gibi. Birçok kere neredeyse yerinden çekip çıkaracaktı kitaplardan birini ama düzeni bozmaya cesaret edemedi. Fazla mükemmeldiler."



8 yorum:

  1. Her yerde bu kitabı aradım. Bir kaç kitap sitesinde buldum satın aldım sonuç hüsran. Kitap ellerinde yokmuş. En son satın aldığım site beni arama nezaketinde bulunup kitabın yakın zamanda baskıya gireceği müjdesini verdi ama henüz haber yok . Görünce birden heyecanlandım . Yakın zamanda alınan bir kitap mı yoksa eskilerden kalma mı ? =)))

    YanıtlaSil
  2. Ben alalı uzun süre olmuş yaklaşık 2 yıl kadar, maalesef uzun süre sıra gelmedi... Umarım çok yakında tekrar basılır ve kapağı değişir. :)

    YanıtlaSil
  3. Umudumu yitirmeden bekliyorum =) Bir basılsın kapak önemli değil. İnanılmaz bir okuma isteği duyuyorum hakkında yazılar gördükçe . Teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil
  4. Umarım en kısa sürede kavuşabilirsin :)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabı ben de okumak istiyorum ama maalesef satışta değil. :(

    YanıtlaSil
  6. Yeni basım hala görünmüyor sanırım, belki sahaflarda bulunabilir.

    YanıtlaSil
  7. mustafa nas, kesinlikle, defalarca okunacaklardan...

    YanıtlaSil