14 Mart 2013 Perşembe

Zengin Mutfağı




"İnsan kime hizmet ettiğini düşünmeli..."


Oyun eski pehlivan Lütfü Usta'nın bize yani seyirciye yönelttiği bir soru ile başlıyor. Kendisi uzun yıllar aşçı olarak çalıştığı ve Kerim Bey'e ait olan evden ayrılmak üzeredir, kararını vermiştir ama yine de danışmak ister. Ardından ayrılma kararını vermesine sebep olan olayları ve değişimi anlatmaya başlar.

İlk gösterimi Aralık ayında yapılan oyun talihsiz bir şekilde programdan kaldırılmıştı ancak Mart ayına ait programda görünce hiç düşünmeden aldım biletimi.

Birkaç yıl önce aynı isimli filmi izlemiştim. Lütfü Usta rolünde Şener Şen vardı. Çok sevmiştim. Oyunun ismini ilk kez programda görünce de çok heyecanlanmıştım. Boşuna değilmiş. Oyunun her anı, oyuncular, teknik ekip ve sahneleniş tarzı çok çok başarılı. Gözlerimizin dolduğu, buruk hissettiğimiz, hatta ağladığımız anları kadar kahkalarla güldüğümüz anları da unutulmazdı. Vermek istediği mesajı hiç dolandırmadan ve sıkmadan veren bir oyun. Benim için en az iki kez izlemek isteyeceğim, ayakta alkışlanması gereken bir oyun.

Mart ayının devamında görünmüyor ama yakaladığınız ilk anda mutlaka izleyin.

Keyifli seyirler.

4 yorum:

  1. İzlemek isterim doğrusu,takip edeceğim..
    Teşekkürler öneri için,ben de zaman zaman tiyatro önerilerimi yazıyorum,selamlar :)

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim dikkate aldığınız için. :)

    YanıtlaSil
  3. Bu ay İBB şehir tiyatrolarında ümraniye sahnesinde sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer fırsatınız varsa mutlaka izleyin derim ;)

      Sil